• Creative Vibes - Erasmus+

        • Z dniem 1 września 2019 roku rozpoczęliśmy realizację projektu zatytułowanego „ Kreatywne wibracje w planowaniu ścieżki kariery zawodowej z wykorzystaniem innowacyjnych metod nauczania: grywalizacji, Design Thinking, Project Based Learning. Koordynatorem projektu jest nasza szkoła, pozostałymi partnerami Colegiul Național ,,Nicolae Titulescu" Pucioasa (Rumunia), IESS Marco Polo Bari (Włochy), FEDAC Manresa (Hiszpania), SOU “Ljupco Santov”(Macedonia), EPROMAT - School Matosinhos Professional (Portugalia)

          Strona internetowa projektu :

          grafika strony

      • Wyjazd do Hiszpanii

        W dniach 8-14 maja 2022 r. odbył się ostatni wyjazd projektowy, tym razem do Hiszpanii do Manresy i szkoły partnerskiej FEDAC Manresa. W mobilności wzięło udział 5 uczennic: Hanna Ceterowska kl. II B, Julia Włodarczyk i Marta Gaca kl. II F, Zuzanna Piasta i Anna Wysocka kl. III Pa, której tematem był Festiwal Kariery, będący podsumowaniem wszystkich działań i wypracowanych narzędzi pomocnych w planowaniu ścieżki kariery zawodowej. Uczennice zwiedziły także Klasztor Montserrat jeden z najsłynniejszych hiszpańskich klasztorów, najświętsze miejsce w całej Katalonii za sprawą Czarnej Madonny oraz Barcelonę stolicę Katalonii i drugie największe miasto Hiszpanii. W Barcelonie zobaczyły: La Rambla, Passeig de Gracia, bazylikę Sagrada Familia, wzgórze Montjuic czy park Guell. W stolicy Katalonii i jej najbliższej okolicy znajduje się aż 9 obiektów wpisanych na światową listę dziedzictwa kulturowego UNESCO - wszystkie z nich związane są ze słynnym katalońskim modernizmem. To był bardzo ciekawy turystycznie wyjazd, szkoda, że projekt niestety dobiega już końca.

      • Wyjazd do Włoch

        W dniach 20 - 26 marca 2022 r. odbyła się piąta mobilność projektowa tym razem we Włoszech w Bari w szkole IISS Marco Polo Bari, której tematem była "Własna firma". W wyjeździe wzięło udział 5 uczniów naszej szkoły: Marceli Jasiński, Milena Wysmułek, Alicja Sawicka, Natalia Frankowska kl. III Pfe oraz Adam Majewski kl. III Pb. Zadaniem uczniów podczas mobilności było stworzenie biznesplanu nowej firmy metodą Canvas, loga firmy, plakatu i filmu reklamującego oraz analizy SWOT. Oprócz pracy był także czas na zwiedzanie Bari, które położone jest w południowej części Italii, tuż nad obcasem słynnego włoskiego buta, w centrum malowniczego regionu Apulia. Uczniowie zobaczyli także Lecce, barokową perłę południa Włoch, Polignano a Mare urokliwe miasteczko z najsłynniejszą plażą Apulii oraz Alberobello niesamowite miasteczko z prawie półtora tysiącem domków trulli zbudowanych na planie koła i zwieńczonych stożkowymi dachami, wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

          

      • Wyjazd do Portugalii

        W dniach 6.02. - 12.02.2022 r. odbył się kolejny wyjazd w ramach projektu, tym razem do Portugalii do szkoły partnerskiej EPROMAT w Matosinhos, w którym wzięło udział 5 uczennic kl. III Pb: Martyna Pirek, Olivia Tomczak, Wiktoria Olejniczak, Konstancja Kurzawa i Julia Drewnowicz. Tematem mobilności był "Rozwój osobisty w kontekście planowania ścieżki kariery zawodowej". Uczennice podczas mobilności dowiedziały się jak zarządzać czasem, walczyć ze stresem, analizować mocne i słabe strony, jak komunikować się z innymi. Poza pracą merytoryczną udało się także zwiedzić Matosinhos z największą i najładniejszą plażą w okolicach Porto z falami przyjaznymi dla nauki surfowania przez cały rok, a także Porto, drugie co do wielkości, zaraz za Lizboną, miasto w Portugalii. Położone nad brzegami rzeki Duero jest prawdziwym rajem dla turystów. Uczennice wybrały się także do Bragi ze słynnym sanktuarium Bom Jesus, a także do Guimaraes,  dawnej stolicy Portugalii. To był udany wyjazd, pomimo początku lutego temperatura dochodziła do 20 stopni Celsjusza, wszyscy poczuli już wiosnę :).

        Vlog z Portugalii - Olivia Tomczak

      • Wyjazd do Macedonii Północnej

        W dniach 5.12. - 11.12.2021 r. odbył się kolejny wyjazd w ramach projektu, tym razem do Macedonii Północnej do SOU “Ljupco Santov” w Kochani . Tematem mobilności był "Design Thinking w planowaniu ścieżki kariery". Design Thinking to metoda, która opiera się na myśleniu projektowym i skupia się na działaniu i kładzie duży nacisk na testowanie i ulepszanie projektowanych rozwiązań dzięki informacji zwrotnej. Uczniowie biorący udział w mobilności dowiedzieli się jak wykorzystać tą metodą pracy w planowaniu ścieżki kariery zawodowej i modeli biznesowych. Podczas wyjazdu uczniowie odwiedzili także fabrykę słodyczy Vincci, gdzie dowiedzieli się jak wygląda praca w takim zakładzie, a także zobaczyli Jezioro Ochrydzkie uznawane za najpiękniejsze na Bałkanach, które wraz z otaczającym regionem figuruje na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Udało się także zwiedzić Skopje stolicę Macedonii Północnej, która zrobiła piorunujące wrażenie, w drodze powrotnej do Polski natomiast zobaczyliśmy także Sofię stolicę Bułgarii z przepięknym Soborem św. Aleksandra Newskiego. To był bardzo udany wyjazd.

      • Wrażenia z wyjazdu do Macedonii Północnej

        W dniach 5 -11 grudnia 2021 roku, odbył się wyjazd do Macedonii Północnej, w którym miałam przyjemność uczestniczyć. Mobilność ta związana była z projektem Erasmus+. Początkowo obawiałam się, że będę miała problem z zaaklimatyzowaniem się oraz porozumieniem w obcym języku. Jednak szybko „przełamałam lody” i próbowałam rozmawiać z każdą nowo poznaną osobą. Pomogły mi w tym zajęcia integracyjne w macedońskiej szkole oraz nasi ukochani nauczyciele. Już od pierwszego dnia czekało nas mnóstwo aktywności, tradycyjny poczęstunek, a zaraz po nim, na zrzucenie kalorii zwiedzanie miasta - Kočani. Następnie przystanek fabryka słodyczy, w której odbył się krótki wykład i czas na zakupy. Kolejnego dnia każdy kraj (Macedonia, Polska, Hiszpania, Rumunia, Włochy i Portugalia) przedstawiał prezentację na temat kariery zawodowej i jej ścieżek. Natomiast wieczorem, według mnie, miał miejsce punkt kulminacyjny wyjazdu - Macedońska kolacja (spróbowałam wszystkiego, pychota!). Nazajutrz obyła się wycieczka do najpiękniejszego miasta w całej Macedonii - Ohrid . Miałam możliwość płynąć łódką po jeziorze podziwiając wznoszące się nad nim ośnieżone szczyty górskie. Następnego dnia do szkoły przybył niezwykły gość, opowiadał on o swojej firmie, zdradzał pomysły na sukces i mówił o tym co zrobić, aby nasze plany uległy realizacji. Na sam koniec każdy uczestnik otrzymał drobny upominek i dyplom z podziękowaniami za udział w mobilności. Przedostatniego dnia wszyscy pojechaliśmy na wycieczkę do Skopje - stolicy Macedonii. Podziwialiśmy zabytki, zwiedzaliśmy Muzeum Odzyskania Niepodległości oraz spacerowaliśmy po targu. Ostatniego dnia rano wylało się mnóstwo łez. Musieliśmy pożegnać się ze wszystkimi i wyruszyć w drogę powrotną. Samolot mieliśmy z Bułgarii, dlatego zatrzymaliśmy się w Sofii na szybkie zwiedzanie. Późnym wieczorem zmęczeni, ale szczęśliwymi dotarliśmy do Łodzi. Wyjazd do Macedonii Północnej był niezwykły i na zawsze zostanie w mojej pamięci. Cieszę się, że miałam możliwość wzięcia udziału w owej mobilności. Mam nadzieję, iż uda mi się jeszcze gdzieś pojechać i podszkolić swój angielski. Uważam, że taka forma nauki jest przyjemniejsza i bardzo rozwija oraz kształtuje człowieka.

        Agata Kwiatkowska kl. III Pb

      • Wyjazd do Rumunii

        W dniach 3.10. 2021 r. - 9.10.2021 r. 5 uczennic naszej szkoły z kl. III GBf i III GA wzięło udział w mobilności w Rumunii, której tematem były "Zawody wczoraj, dziś i jutro". Głównym celem zajęć w szkole partnerskiej Colegiul Național ,,Nicolae Titulescu" z Pucioasy, było uświadomienie uczniom jak zmienia się rynek pracy na przełomie ostatnich lat w związku postępem technologicznym, modą i konwencjami społecznymi.Osoby biorące udział w mobilności przygotowały filmy pokazujące: zawody przeszłości, zawody teraźniejsze i zawody przyszłości. Zawody wymierające to zawody, które jeszcze istnieją, ale wykonuje je coraz mniej osób ze względu na postęp technologiczny bądź uwarunkowania społeczne. Zawody poszukiwane dziś, czyli takie, na które jest obecnie dość duże zapotrzebowanie na rynku pracy. Zawody przyszłości, czyli takie, które obecnie nie istnieją lub niewiele osób je wykonuje, ale prawdopodobnie będą poszukiwane w przyszłości. Kolejnym zadaniem było zastanowienie się jak zjawiska zachodzące współcześnie wpływają na rynek pracy. Do takich zjawisk zaliczamy: wynalazki, automatyzacja, zmiana stylu, życia, stres, zmiany w środowisku naturalnym, globalizacja, masowość produkcji, współdzielenie, indywidualizacji. Podczas wyjazdu nie zabrakło także wycieczek podczas których poznaliśmy zabytki i kulturę Rumunii. Zwiedziliśmy stolicę Rumunii Bukareszt, zwany Paryżem wschodu, zamek Draculi czy pałac Peles. Rumunia to kraj nieodłącznie kojarzony z Transylwanią i słynnym Vladem Palownikiem, zwanym Draculą,  ale naprawdę urzeka przepięknymi widokami oraz licznymi atrakcjami turystycznymi.

      • Wrażenia z wyjazdu do Rumunii

        W dniach 3-9 października 2021 r. odwiedziłam Rumunię w ramach projektu Erasmus+. Pierwszego dnia obejrzeliśmy trochę Bukaresztu i Ploiesti. Gdy wieczorem dotarliśmy do miasteczka Pucioasa, spotkaliśmy naszych hostów. Ja miałam okazje zamieszkać na tydzień z Ioaną i jej przeuroczą rodziną. 4 października mieliśmy wspólne zajęcia, które były wprowadzeniem do naszych przyszłych zajęć związanych z projektem. 5 października zwiedziliśmy dokładniej Bukareszt, w którym zachwyciła mnie architektura. Oglądanie starego miast było rajem dla oczu. 6 października odbyło się spotkanie z burmistrzem Pucioasy, który opowiedział nam o swojej pracy i o mieście.Następnie odwiedziliśmy Dambovite, gdzie zobaczyliśmy żeński klasztor prawosławny -  Monaster Deal i poznaliśmy jego historię. Następnie pojechaliśmy do Tragoviste, w którym zwiedziliśmy ruiny zamku. 7 października pojechaliśmy do Pałac Peles. Było wtedy bardzo zimno, ale nie przeszkodziło nam to w podziwianiu tego niesamowitego miejsca. Następnie zwiedziliśmy Zamek Bran (Zamek Drakuli), który zdecydowanie jest najbardziej znanym zamkiem w Rumunii. Zobaczenie go było bardzo ciekawym doświadczeniem. 8 października poszliśmy do miejscowego muzeum modelów samolotów oraz odbyło się tego dnia oficjalne zakończenie naszego projektu. Po południu moja hostka z jej tatą zabrali mnie na przejażdżkę po okolicy i pokazali mi miejsca, w których on dorastał. Było to bardzo miłe i doceniam bardzo ten gest. Wieczorem spotkaliśmy się wszyscy razem na pożegnalnej dyskotece. Bardzo trudno było mi się rozstać z tymi wszystkimi cudownymi ludźmi.. Jestem pewna, że wspomnienia i emocje z nimi zostaną ze mną na bardzo długo. Jestem bardzo wdzięczna za tę szansę i możliwość wzięcia udziału w programie Erasmus+ i polecam to każdemu.

        Justyna Bednarczyk kl. III GBf

      • Relacja z tygodniowego pobytu w naszej szkole.

        W dniach 17.11. - 23.11. 2019 r. gościliśmy w naszej szkole uczniów i nauczycieli z partnerskich szkół Włoch, Hiszpanii, Macedonii, Portugalii, Rumunii w ramach projektu z Erasmusa+ "Kreatywne wibracje w planowanie ścieżki kariery zawodowej". Tematem pierwszej mobilności była "Grywalizacja w procesie planowaniu kariery zawodowej".  Podczas mobilności 30 uczniów brało udział w zajęciach w których głównym celem była współpraca w zespole, były więc wspólne zajęcia integracyjne, gra miejska podczas której drużyny znajdowały zabytki Łodzi i rozwiązywały zadania ekonomiczne czy też zawody na kręgielni. Uczestnicy mobilności zapoznali się także z zabytkami i kulturą Polski, zwiedzili Warszawę, byli w planetarium i na wystawie "Świat superbohaterów" w EC 1. Podczas zajęć w szkole poznali gry planszowe i online wykorzystywane na lekcjach przedsiębiorczości, a cały pobyt zakończyła uroczysta kolacja połączona ze wspólną zabawą przy muzyce. Serdecznie podziękowania dla rodzin naszych uczniów, które przyjęły w swoich domach 25 osób z wymiany. A już w marcu 2020 r. pierwsza rewizyta naszych uczniów w Portugalii, już nie możemy się doczekać.

      • Relacja z przyjęcia uczennicy z Rumunii w Łodzi

        W dniach 17-24 listopada 2019 r. wzięłam udział w programie Erasmus +. Gościłam wtedy u siebie Darię, która przyjechała do mnie z Rumunii. Gdy zgłaszałam się do programu byłam pełna obaw, że nie będę potrafiła się porozumieć z innymi, ponieważ mój angielski nie jest na wystarczającym poziomie.Był to również pierwszy taki projekt, do którego miałam okazję się zgłosić.Na szczęście pomyliłam się. Mimo, że większość osób miała wyższy poziom angielskiego byliśmy w stanie się porozumieć.18 listopada odbyło się przywitanie naszych gości oraz prezentacja szkół oraz krajów biorących udział w Erasmus +. Nasi nauczyciele w szkole, jak i poza nią, zapewnili nam bardzo dużo aktywności. Jednym z fajniejszych zadań było to, gdy podzieliliśmy się na dwie mniejsze grupy i bez używania jakichkolwiek słów mieliśmy się ustawić według dat urodzenia –od najmłodszego do najstarszego. Zadanie poszło nam bardzo dobrze! 20 listopada pojechaliśmy do Warszawy. Mieliśmy wtedy przyjemność zwiedzić Zamek Królewski oraz obejrzeć wystawę w Muzeum Narodowym. 23 listopada odbyło się pożegnanie naszych gości z Hiszpanii, Rumunii, Włoch, Macedonii Północnej oraz Portugalii. Mogliśmy posłuchać wtedy paru bardzo utalentowanych uczniów naszej szkoły oraz obejrzeć fragment musicalu Beetlejuice – również odegranego prze uczniów naszego liceum. Po części artystycznej rozpoczęła się dyskoteka, na której bardzo dobrze się bawiliśmy. 24 listopada Daria wracała już do Rumunii, rozstanie było bardzo trudne, ale wiedziałam, że to nie ostatni raz kiedy się widzimy, ponieważ wkrótce to ja pojadę do niej! Nie mogę się już doczekać.

        Justyna Bednarczyk kl. I GBf