KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się
logo_librus_synergia
logo_facebook
logo_cke
logo_bursa_rodakowskiego
logo_bursa_podgorna
logo_radio_lodz

Planowanie kariery - PoWer

Z dniem 1 września 2019 roku rozpoczęliśmy realizację projektu zatytułowanego „ Planowanie ścieżki kariery zawodowe w kontekście podjęcia zatrudnienia przez osoby młode". Projekt jest realizowany w ramach projektu "Ponadnarodowa mobilność uczniów" z programu operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego przez Unię Europejską. Celem projektu jest wzmocnienie przekrojowych kompetencji kluczowych w tym m.in.: nauka języków obcych, rozwijanie umiejętności uczenia się, nabycie nowych kompetencji niezbędnych do rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego. W projekcie są zaplanowane dwa wyjazdy uczniów, w szczególności dla tych mieszkających w bursie bądź na stancji do Hiszpanii do szkoły partnerskiej IES de Fene leżącej na północy Hiszpanii w rejonie Galicji


W dniach 19 - 26 października 2019 r. 15 uczniów klas II i III wyjechało do Hiszpanii w ramach projektu "Ponadnarodowa mobilność uczniów" z programu operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. W naszej partnerskiej szkole IES de Fene przez pięć dni wraz z uczniami hiszpańskimi odbywały się zajęcia warsztatowe dotyczące planowania ścieżki kariery zawodowej. Natomiast w czasie wolnym uczniowie zwiedzili Galicję, w tym Santiago de Compostela, A Corunę, Betaznzos, Ferrol, Pontedeume. A już wkrótce kolejny nabór do projektu tym razem dla uczniów kl. I, którzy odwiedzą Hiszpanię w kwietniu 2020 r.


Relacja z tygodniowego pobytu w Hiszpanii w ramach unijnego projektu PoWer.

19 października 2019 roku, około godziny osiemnastej znalazłam się na lotnisku Warszawa-Modlin. Już za parę godzin miałam odwiedzić Hiszpanię. Nie był to mój pierwszy lot samolotem ani pierwszy pobyt za granicą, jednak ta podróż wywoływała we mnie skrajne emocje. Z jednej strony była to ekscytacja i radość, a z drugiej obawy przed zamieszkami, które miały wtedy miejsce w Barcelonie, czyli jednym z naszych przystanków. Kiedy szczęśliwie wylądowaliśmy, niepokój zniknął, pozostała tylko ciekawość przed nieznanym. O 9:44 byliśmy już na dworcu w A Corunie i czekaliśmy na pociąg, który miał nas zabrać do Ferrol. To była długa i męcząca noc i równie ciężki poranek. Byliśmy wyczerpani, ale to nie przeszkadzało w podziwianiu kolorowych budynków i urokliwych uliczek. Jednak gdy tylko dotarliśmy do hotelu, udaliśmy się na drzemkę. Później poszliśmy na obiad. Padał deszcz, mimo tego byliśmy szczęśliwi. Następnego dnia, a był to już 21 października, po śniadaniu pojechaliśmy miejskim autobusem do szkoły. Do ciekawych okoliczności z tamtego czasu należy to, że słońce jeszcze nie wstało i znowu padał deszcz. Pomimo krótkiego błądzenia trafiliśmy. Zaprowadzono nas do bardzo ładnego pomieszczenia- była to biblioteka. Tam poznaliśmy grupę hiszpańskich uczniów, z którą mieliśmy spędzić tydzień w ramach projektu PoWer. Naszą znajomość zaczęliśmy od zabaw integracyjnych, a w czasie przerwy wymieniliśmy się naszymi instagramami. Tego dnia zjedliśmy obiad w szkolnej stołówce. Mieliśmy okazję spróbować regionalnych dań,m.in. była to tortilla de patatas, która nie wszystkim przypadła do gustu. Po powrocie ze szkoły udaliśmy się na spacer po Ferrol. Mieliśmy czas wolny, więc każdy znalazł coś ciekawego dla siebie. Razem z moją przyjaciółką przez przypadek znalazłyśmy się w pięknym parku. Podczas zwiedzania towarzyszyły nam pawie. Z parku wyszłyśmy na uliczki nieco oddalone od głównego placu-miejsca zbiórki. Naszą uwagę przykuły licznie zdobione ściany budynków bogate w cudowne grafitti. Najczęściej pojawiającym się motywem były różne wersje obrazu hiszpańskiego malarza pt. ,,Panny dworskie”. Nie brakowało też kotów w różnych konfiguracjach i innych postaci. Autorzy tamtejszego street artu nie cierpią na brak weny. Gdyby nie to, że czas naszej samodzielnej wycieczki dobiegał końca, poszłabym jeszcze dalej w głąb tej pięknej części miasta. Następnego dnia wraz z naszymi nowymi znajomymi ze szkoły wyruszyliśmy do stolicy Galicji-Santiago de Compostela. W planie mieliśmy zwiedzanie i grę terenową. Podzieleni na grupy wykonywaliśmy najróżniejsze zadania z listy. To był dobry czas. Kolejne dni szybko mijały. Uczęszczaliśmy w zajęciach szkolnych, przedstawiliśmy krótką etiudę pt. ,,Impresje polskie”, zwiedzaliśmy i jedliśmy hiszpańskie przysmaki. W przedostatni dzień byliśmy w A Corunie, skąd mogliśmy zobaczyć Ocean Atlantycki, było to niebywałe przeżycie. Ciekawym punktem planu wycieczki było też oceanarium, w którym oglądaliśmy różne gatunki wodnych stworzeń. Później poszliśmy na spacer po mieście. Wstąpiliśmy też do pijalni czekolady, by spróbować tradycyjnych, hiszpańskich churros. Ostatni dzień w Ferrol był też ostatnim dniem w szkole. Spędziliśmy go, grając w grę ,,Od bułki do spółki”, która wyłoniła zwycięzców. Pożegnania to niestety najgorsze chwile tego typu wyjazdów. Było nam przykro, że nasza wspólna przygoda się skończyła i musimy wracać do rzeczywistości. Wieczorem 25 października z powrotem byliśmy w Barcelonie, z której mieliśmy wyjechać rankiem następnego dnia. Po kolacji poszliśmy spać z głowami pełnymi wspomnień. Przyszedł nowy, piękny, słoneczny dzień-dzień wylotu. 26 października znowu znalazłam się na lotnisku Warszawa-Modlin, jednak nie nie byłam już tą samą sobą. Do swojego bagażu doświadczeń dopakowałam nowe przeżycia. Dzięki tej wymianie m.in. rozwinęłam swoje umiejętności władania językiem angielskim. Poznałam wielu ciekawych ludzi. Odwiedziłam piękne miejsca, których obraz na zawsze pozostanie w mojej pamięci. Spróbowałam typowych dla tego regionu Hiszpanii potraw. Poczułam wiatr wiejący od Atlantyku. To był dobry czas. Chciałabym serdecznie podziękować Panu Profesorowi T. Jabłońskiemu za wspaniałą organizację całej wyprawy, Pani Profesor M. Magdziarz, która jeszcze przed wyjazdem opowiadała nam o zwyczajach Hiszpanów i uczyła nas podstawowych zwrotów po hiszpańsku, a podczas wymiany tłumaczyła nam wszystko, o co tylko poprosiliśmy, dziękuję też Pani Profesor J. Przybył-Ulańskiej za towarzyszenie i pomaganie nam w różnych zadaniach i za pełne humoru rozmowy na różne tematy. Dziękuję wszystkim uczniom, uczestnikom wymiany za spędzony razem czas, za zabawę i za wspomnienia, dzięki którym jestem w stanie chociaż trochę oddać klimat naszego wyjazdu. Zdecydowanie mogę powiedzieć, że wymiany szkolne takie jak ta są potrzebne. Rozwijają umiejętności, uczą języków, otwierają drzwi do nowych zainteresowań i znajomości. Cieszę się, że mogłam wziąć udział w tym projekcie. W moim albumie zagościły nowe zdjęcia, niezwykłe momenty zostały ze mną. Muchas gracias.

Alicja Myślikowska, klasa II B